Home » , » Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC)

Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC)

Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC) | 03-8000 8000

Pusat Panggilan 1Malaysia 1MOCC
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah melancarkan Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC), iaitu sebuah pusat penyelesaian setempat untuk orang ramai mengemukakan pertanyaan, aduan atau cadangan mengenai perkhidmatan awam.

Pusat Panggilan 1Malaysia tersebut beroperasi 24 jam seminggu termasuk cuti umum.

Pusat Panggilan 1Malaysia atau 1MOCC ini merupakan satu projek 'National Flagship' dibawah Strategi Lautan Biru Kebangsaan yang boleh diaksess menggunakan 1 nombor rujukan tunggal 03-8000 8000.

Selain Pusat Panggilan 1Malaysia, orang ramai juga boleh mengemukakan aduan, cadangan atau pertanyaan melalui talian faks di nombor 03-8000 8001, melayari laman web www.malaysia.gov.my, emel 80008000@1mocc.gov.my, laman sosial facebook facebook.com/myGoverment dan Twitter twitter.com/myGovPortal

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, inisiatif itu akan lebih memudahkan rakyat kerana hanya menggunakan 1 nombor yang perlu diingat selain membolehkan kerajaan mencapai objektif dengan kos minimum.

Sumber : HMetro

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

1 comments:

  1. MELAKA LEBIH ADVANCE, DAH BUAT 1 @ 2 TAHUN YANG LEPAS DENGAN NOMBOR 06-333 3333 MELAKA 1 CALL CENTRE.. :)

    ReplyDelete

Blog Archive

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment